سال 1399 سال جهش تولید

  •  35258354-035
  •  afsharhospital@ssu.ac.ir

توصیه های نوروزی برای بیماران قلبی

توصیه های نوروزی برای بیماران قلبی

دید و بازدیدهای سال نو، به میزان کم  اگربا رعایت پروتکلهای بهداشتی ورعایت فاصله گذاری وزدن ماسک وزمان کوتاه به هدف تازه شدن دیدارها و فراموش کردن گلایه ها وسبک کردن بار غصه های خود و دیگران انجام شود منجر به کاهش تنش های روحی و بهبود وضعیت جسمانی فرد و کاهش عوارض قلبی و عروقی میگردد.
 
رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی به همه افراد دچار زمینه بیماری قلبی عروقی توصیه می شود. با توجه به اینکه بیماران قلبی از نظر مصرف نمک و مواد قندی باید تحت کنترل باشند. استفاده از آجیل های شور و هم چنین شیرینیجات توصیه نمی شود.ورعایت این مسئله در افرادی که دچار نارسایی قلبی و یا بیماری دیابت و فشار خون هستند ازاهمیت ویژه ای برخورداراست.وعده های غذایی سنگین و چرب منجر به افزایش خطر سکته قلبی و تشدید نارسایی قلبی میگردد.
 
ازجمله تاثیرات بسیار منفی افزایش مصرف مواد غذایی، افزایش وزن است. البته مصرف زیاد شکلات،کاکائو و نوشیدنی های حاوی اینگونه مواد که در ایام عید نیز مصرف بیشتری دارند منجر به افزایش ضربان قلب و بروز نامنظمی ضربان قلب میشود.
 
لذا به منظور کنترل وزن و از بین بردن کالری اضافی موجود در بدن روزانه یک برنامه ورزشی باید داشته باشد.درصورتیکه پزشک معالج ممنوعیتی با انجام ورزش و فعالیت های بدنی در نظر نگرفته باشد انجام تمرینات سبک ورزشی در حدی که منجر به احساس خستگی شدید و یا درد وسنگینی سینه و تنگی نفس نشود، ایرادی ندارد و برای بیماران قلبی مفید هم خواهد بود. پیاده روی در هوای پاک روزانه بیست تا سی دقیقه برای حفظ سلامتی به همه افراد توصیه میشود.
 
توصیه می شود بیماران تا حد امکان سفر نروند در غیر اینصورت هنگام سفر در این ایام داروهای خود را همراه داشته باشند و رژیم غذایی خود را رعایت از مصرف خوراکی ها و آشامیدنی هایی که توسط افراد در شرایط غیر بهداشتی در بین راه ویا مسافرخانه ها تهیه می شود حتی الامکان خوداری کنند،ساعت خواب و استراحت منظمی داشته باشند و از کم خوابی و خستگی شدید پرهیز کنند.
 
درصورتیکه افراد با وسیله شخصی سفر میکنند در بین راه برای تحرک عضلات و مصرف آب سالم توقف واستراحت نمایند.
 

تماس با ما

آدرس
یزد،بلوار جمهوری اسلامی،بیمارستان محمد صادق افشار

شماره تماس
035-35258354
035-31602161
035-31602162
035-31602166